Gamfi – pierwsza polska platforma gamifikacyjna (grywalizacyjna)

Opublikowano 12 Lut 2012 w Facebook, Grywalizacja, Social Media

Tak, dzisiaj znowu będzie o będącej ostatnio na fali gamifikacji (lub grywalizacji). Tym razem krótki roadtrip po pierwszej polskiej platformie gamifikacyjnej, na przykładzie wdrożenia na Facebooku Straight ON! dla marki odzieżowej PROSTO.

Celem niniejszego newsa jest pokazanie przede wszystkim możliwości (już niebawem pojawi się u mnie case study z ostatnio przeprowadzonej kampanii) platformy w kontekście zangażowania i motywowania użytkowników w social media (w Internecie).

Aplikacja

Straight ON! to wdrożenie platformy Gamfi działające jako samodzielna, brandowana aplikacja na Facebooku posiadająca ponadto stream z aktywności użytkowników w zakładce na FanPage’u marki PROSTO – Prosto Wear. Do sprawdzenia tutaj.

Pierwsze uderzenie

Podstawową funkcją aplikacji są misje (zadania do wykonania), za które użytkownicy aplikacji otrzymują punkty, tzw. bucksy. Przykładową misją na platformie jest np. polubienie FanPage’a marki PROSTO, przejście do sklepu internetowego, polubienie produktu w sklepie czy zobaczenie materiału wideo (teledysku) wraz z jego weryfikacją, która polega na przepisaniu słów kluczowych. Wszystko wokół produktów marki PROSTO.

Każde wykonanie misji wpływa także na doświadczenie użytkownika w aplikacji, które przedstawione jest za pomocą paska postępu. Ten z kolei podzielony jest na poziomy, które gwarantują użytkownikowi odpowiednie, dodatkowe profity z wykonywania misji.

Zadania dostępne są na głównej stronie aplikacji oraz w zakładce „Rób swoje!”.

A co dla użytkownika?

Benefity


Tak jak wspominałem wyżej, użytkownicy mają okazję wymienić zdobyte punkty (bucksy) na realne nagrody bądź dobra cyfrowe w modelu aukcyjnym. Model ten oferuje równe szanse dla wszystkich użytkowników w aplikacji w czasie licytacji (podbijania) określonego przedmiotu. Wygrywa osoba, która jako ostatnia w licytacji będzie prowadzić przez dłużej niż 60 sekund (czytaj: nikt w tym czasie nie przebije aukcji i nie „wyrwie” danemu użytkownikowi prowadzenia). To sprawia, że zaangażowanie w aplikacji w czasie licytacji jest ogromne, a sama aukcja może trwać nawet kilkanaście godzin bez przerwy.

No dobra, co jeszcze?

Aplikacja posiada ponadto szereg mechanizmów gamifikacyjnych, mowa tu o rankingach użytkowników, rankingach znajomych, odznakach (badges) oraz całym feedbacku, który powinna zwracać dobra gamifikacja.

Oczywiście nie mogło zabraknąć elementów społecznościowych. Każdy z użytkownik może nie tylko poinformować o swoich osiągnięciach na Facebooku, ale i wciągnąć do zabawy swoich znajomych poprzez realizacje tzw. misji masowych, czyli takich, w których do zaliczenia określonego zadania potrzebna jest pomoc osób trzecich.

Zgodnie z obietnicą twarde dane (liczby) pojawią się w kolejnym newsie, ale już teraz mogę zdradzić, że ponad połowa użytkowników PROSTO na Facebooku jest zaangażowana w działania marketingowe w aplikacji Straight ON!, a sama społeczność na Facebooku rozrosła się w naturalny sposób o ponad 5 tysięcy użytkowników.

Kolejne wdrożenia Gamfi już niebawem. Jeżeli chcielibyście wdrożyć gamifikację u siebie to piszcie na zapytaj@gamfi.pl lub bezpośrednio do mnie.