[Aktualizacja] Facebook „zabija” zakładki na FanPage’ach*

Opublikowano 10 Mar 2014 w Facebook, Social Media

Kilkadziesiąt minut temu Facebook przedstawił na swoim blogu biznesowym przyszły design stron firmowych. Pierwsza reakcja – LOL. Jestem w szoku. Facebook „zabił” zakładki, które do tej pory służyły przede wszystkim do promocji nowych aplikacji. Wniosek: Facebook zamierza „wydrzeć” budżety przeznaczone na produkcję (aplikacji czy gier), tym samym potwierdzając moje rokowania sprzed kilku miesięcy.

Być może aplikacje nadal będą dostępne, po kliknięciu w zakładkę „More” / „Więcej”.

Co to oznacza dla gier i aplikacji? Dla aplikacji, które jeszcze 2-3 lata temu były kołem napędowym tego serwisu? Czy Facebook chce je uśmiercić? Ograniczyć do minimum? Zgarnąć wszystko dla siebie? Zapowiadają się ciekawe decyzje i nerwowe (dla niektórych) czasy.

prawafb

Sam FanPage został podzielony na dwie kolumny. Z prawej strony będzie dostępny dotychczasowy timeline, który (o ile zrozumiałem) będzie lustrem do widoku w news feedzie, z kolei z lewej strony użytkownicy będą mogli znaleźć informacje o biznesie, mapy, godziny otwarcia, zdjęcia, filmy, checkiny itp.

lewafb

Nowy design ma także wprowadzić ułatwienia dla administratorów, czyt. informacje o kampaniach będą jeszcze bliżej, co z pewnością sprawi, że jeszcze „chętniej” będziemy skłonni wydawać pieniądze na reklamę.

adminfb

Zmiany mają wejść w życie od przyszłego tygodnia. Szykujcie się :-)!

Więcej tutaj.

* Wszystko już jasne. Zakładki z aplikacjami będą dostępne w zakładce „More” oraz w dedykowanym boksie „Apps” z lewej strony FanPage’a. Możecie zobaczyć na żywo na FanPage’u Facebook for Business (trzeba zmienić region na Global). Screen poniżej:

tabsfacebook
Źrodło: Pijaru Koksu!