Facebook się zmienia – nowe profile, strony fanowskie i nacisk na Places

Opublikowano 5 Gru 2010 w Facebook, Social Media

Mark Zuckerberg – jeden z głównych założycieli Facebooka – przedstawił w dzisiejszym programie „60 Minutes” zmiany jakie zostaną wprowadzone w liczącej już ponad 550 milionów zarejestrowanych użytkowników społecznościówce. Zmiany dotyczą przede wszystkim wyglądu i funkcjonalności. Zmienią się bowiem (już się zmieniły!) profile użytkowników oraz strony fanowskie (nowy układ), na których pojawi się także Places (Check-ins). Muszę przyznać, że Zuckerberg jest strasznym (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) specem do Public Relations i mistrzem kamuflażu jeśli chodzi o reklamy. Ale o tym więcej poniżej.

Profile

Mają być bardziej social. I pewnie będą. Zmienił się nie tylko układ rozmieszczenia poszczególnych elementów (takich jak zdjęcia, znajomi, itd.), ale i zostały dodane nowe funkcjonalności. Facebook postawił na priorytety. Od dziś możemy określić, które zainteresowania są dla nas najważniejsze, a które nieco mniej. Ułatwi nam to edycja, która polega na prostym przeciąganiu obrazów danego zainteresowania. Im bliżej z przodu, tym ważniejsze dla nas zainteresowanie. W taki sposób Facebook jeszcze bardziej chce zacieśniać połączenia pomiędzy użytkownikami, którzy mają podobne zainteresowania.

W podobny sposób działają relacje. Wraz ze zmianą dizajnu jesteśmy w stanie przykleić naszemu znajomemu metkę np. „Najlepszy przyjaciel” bądź „Współpracownik”, a klikając na jego profil – sprawdzić co nas tak naprawdę łączy. Nowy profil można ustawić pod tym adresem.

W czasie gdy większość będzie zaabsorbowana edycją swojego profilu, Facebook będzie świętował swój potajemny sukces, tj. poszerzenie reklam. Tablica użytkownika zmniejszyła się bowiem o 50 pikseli, co można zaobserwować gołym okiem. Podobne rozwiązanie czeka nas na FanPage’ach.

FanPage, czyli strony fanowskie

Tak jak już wspominałem na początku, strony fanowskie również ulegną wizualnej zmianie. Po pierwsze (i co mnie najbardziej martwi) znikną zakładki (Tabs), które do tej pory były dostępne na samej górze strony. Ich nowe miejsce: zaraz pod zdjęciem/logo średnio do mnie przemawia. Wygląda to mniej więcej (po wycięciu reklam z prawej) tak:

Na żywo można to przetestować na stronie The Ellen DeGeneres Show.

Jak widać nowością jest również Places (Check-ins), które prawdopodobnie będzie widoczne tylko w przypadku gdy dana strona jest sklepem bądź obiektem, do którego rzeczywiście możemy się udać (np. kino, teatr, park, itd.). Places oczywiście w Polsce (jak na razie) nie działa.

Podoba się? Czekam na Wasze komentarze, a tymczasem… lecę edytować!

  • Anonim

    Nie podoba mi się. Zbytnia redukcja środkowego pola tekstowego, pomimo ogólnego poszerzenia strony, zbyt zmniejszono awatar, przesadzono z wielkością pola reklamowego. Bye bye FB…

    • http://www.facebook.com/radoslaw.szczesny Radosław Szczęsny

      Kwestia przyzwyczajenia.

  • Pingback: Tak będzie wyglądać niebawem Facebook | Kreatywny FanPage()

  • Pingback: juan()

  • Pingback: Leroy()

  • Pingback: Raymond()

  • Pingback: Elmer()

  • Pingback: peter()

  • Pingback: Rick()

  • Pingback: steven()