Eksplozja tabletowa do co najmniej 2012 r.

Opublikowano 10 Gru 2010 w Apple, iPad, Mobile

W ciągu dwóch najbliższych lat sprzedaż tabletów wzrośnie z ok. 16 mln (rok 2010) do nie bagatela 81,3 mln. Liderem nadal pozostanie Apple ze swoim iPadem, który w chwili obecnej zgarnia ok. 85% całego rynku. Z raportu eMarketera wynika również, że udział ten spadnie do ~70%, co ilościowo przełoży się na ok. 55 milionów sprzedanych tabletów z logiem nadgryzionego jabłuszka. Warto wspomnieć, że w pierwszym kwartale 2011 roku Apple zamierza rozpocząć sprzedaż iPada 2.

Co ciekawe ok. 62% z 16 mln tabletów sprzedanych w tym roku zakupiono w Stanach Zjednoczonych. Poniżej przewidywania sprzedażowe na rynku tabletów w latach 2010-2012.

A co na to rynek netbooków?