Discover to genialny przykład podania treści

Opublikowano 7 Lut 2015 w Aplikacje, Content Marketing, Snapchat

Pod koniec stycznia Snapchat doczekał się sporej aktualizacji, która przyniosła ze sobą nową funkcję w aplikacji – Discover.


Discover to nowy sposób konsumowania historii, czyli kluczowej idei całej aplikacji, ale także świetna okazja do wyciągnięcia brandów na wierzch i zmonetyzowania społeczności. Dzięki zakładce Discover (prawy górny róg w aplikacji) użytkownicy mogą w łatwy sposób dotrzeć do treści oferowanych przez swoje ulubione marki (w tej chwili są to m.in. MTV, VICE, CNN, Cosmopolitan, National Geographic, People czy Yahoo!). I tu na chwilę warto się zatrzymać, ponieważ sposób podania contentu jest REWELACYJNY!

Opowieści serwowane przez marki mają format storytellingu, w którym narracja odgrywa pierwsze skrzypce, odświeżane są co 24h i przypominają znane już z aplikacji „Stories”. Codzienna dawka contentu składa się z kilku slajdów, które angażują użytkownika na maksymalnie kilkadziesiąt sekund. Każda opowieść ma dodatkowe rozwinięcie po swipe’nięciu karty w dół.

Poniżej opowieści National Geographic:

snapchat-discover-1 snapchat-discover-2 snapchat-discover-3

Snapchat twierdzi, że to nie są social media, które popularność i wartość contentu definiują poprzez ilość kliknięć, lajków czy udostępnień. Dla nich najważniejsze jest kreatywne podejście do contentu, opowieści czy reklam, a także redakcji i artystów, co zresztą doskonale widać.

Na koniec ciekawostka – wczoraj na Snapchacie miała miejsce premiera teledysku „Living For Love” Madonny. Królowa popu jako pierwsza artystka na świecie udostępniła swój teledysk w formie snapa (w innych mediach pojawił się dzień później).