Desperados Red – aplikacja mobilna, QR i AR na billboardach i w prasie

Pisałem już na FanPage’u, napiszę też i tu. Akcja zacna więc warto. Marka Desperados rozpoczęła kampanię promującą nowy smak piwa – Red (Guarana). Pierwsze materiały reklamowe pojawiały się na ulicach miast oraz w prasie. Akcja jest niestandardowa, bowiem wykorzystuje aplikacje mobilne, rozszerzoną rzeczywistość (AR) i kody QR.

W centrum Warszawy na dużym billboardzie (nie znam fachowej nazwy) pojawiła się informacja o możliwości pobrania aplikacji na telefon i zeskanowaniu reklamy w celu „włączenia Guarany”. Pierwszy etap polega na zeskanowaniu kodu QR, który prowadzi do poniższego landing page’a, lub po prostu odszukaniu aplikacji Desperados Red w App Store bądź Google Play.

I tu pojawia się problem. Aplikacja waży powyżej 50 MB, co w przypadku iOS’a wyklucza jej pobranie na miejscu (potrzeba WiFi). Efekt „wow” ma jednak miejsce po ściągnięciu i uruchomieniu aplikacji oraz nakierowaniu kamery na dowolną reklamę marki. Skanowana reklama pęka, po czym ze ściany wyskakuje butelka Desperadosa Red oraz zestaw do scratchowania (można palcem pojeździć po winylu). W tle leci muzyka. Całość działa bardzo płynnie. Aplikacja wykorzystuje system Vuforia Qualcomm.

Screen (polecam zobaczyć na żywo):

Plus za odwagę i realizację. GJ ;-).