Deezer angażuje swoich użytkowników poprzez social games

Opublikowano 15 Mar 2013 w Gry i marketing, Social Games, Social Media

Pamiętacie jeszcze Deezer? Platformę muzyczną, z której większość korzystała przed pojawieniem się w Polsce Spotify? Francuzi postanowili wykorzystać potencjał gier społecznościowych na swojej platformie i oddali w ręce swoich użytkowników grę Askking, stworzoną przez studio gameStella.

Muzyka, ludzie, artyści i gra? Z tego galimatiasu musiała powstać gra muzyczna, która jak się zaraz przekonacie nie różni się znacząco o takich tytułów jak SongPop czy Music Challenge. Mechanizm jest bardzo prosty i polega na odgadywaniu utworów muzycznych, a także rywalizacji ze znajomymi. Sama gra posiada kilka nowych opcji, m.in. tryb odgadywania okładek płyt CD.

gra

Oczywiście cała aktywność od razu ląduje na Facebooku…

wall

Tak to wygląda:

gra1

Nie wiem czy jest miejsce na kolejną tego typu rozrywkę, ale jedno jest pewne, to ciekawy kierunek rozwoju (własny ekosystem aplikacji) i forma angażowania (przytrzymywania) użytkowników przez Deezer.