Czy Facebook klika? I jak?

Opublikowano 17 Mar 2013 w Facebook, Social Media, Twitter

barca Wielu z Was monitoruje liczbę kliknięć jaką Facebook, a raczej jego użytkownicy, generują na Waszych FanPage’ach. Czy użytkownicy klikają w publikowane linki?

Wziąłem pod lupę kilka ostatnich postów zespołu FC Barcelona, który na Facebooku ma ponad 41 milionów fanów. Sprawdziłem klikalność poszczególnych linków w publikowanych postach, dzięki wykorzystaniu małego tricku w bit.ly, czyli usłudze skracania linków, z której ten piłkarski love brand na co dzień korzysta. Wyniki?

Post #1: Training session 16/03/2013
74k Lubię to!, 3k udostępnień, ponad 1600 komentarzy – godzina 15:38

post1
Ponad 6 tysięcy kliknięć, z czego Facebook wygenerował ok. 3,000. Twitter prawie 1,500. Co ciekawe Polacy w TOP3 klikających.

Post #2: Top 5 goals from FC Barcelona’s youth teams.
46k Lubię to!, 2.5k udostępnień, ponad 1200 komentarzy – godzina 22:00

post2
Ponad 74 tysiące kliknięć, z czego Facebook wygenerował ok. 70k. Reszta mailing.

Post #3: Del Bosque picks nine from Barça.
50k Lubię to!, 1.5k udostępnień, ponad 1300 komentarzy – godzina 02:30

post3
Prawie 15 tysięcy kliknięć, z czego Facebook wygenerował ok. 12k. Reszta mailing oraz Google Plus.

Jak widać wyniki są zupełnie różne. Można wywnioskować, że liczba share’ów, lajków i komentarzy w zasadzie nie przekłada się na klikalność, bowiem teoretycznie najmniej socialowy post osiągnął największą liczbę kliknięć. Typ posta? Raczej nie. We wszystkich trzech przypadkach publikowano zdjęcia z krótkim podpisem i oczywiście linkiem.

Kluczowym aspektem (według mnie) okazała się godzina publikacji wpisu. Posty wieczorno-nocne najbardziej angażowały mieszkańców USA, Kanady, Ameryki Południowej i Azjatów. Popołudniowy – Europejczyków. W przypadku globalnych marek to ciekawy temat do dyskusji. Posiadając platformę, która dopasowuje content do określonej grupy w odpowiednim czasie, można naprawdę sporo wycisnąć. Czy takie platformy w ogóle istnieją?