Amerykanie nie mają problemu z płaceniem za gry mobilne

Opublikowano 12 Lip 2011 w Android, Gry i marketing, iPhone, Mobile

Agencja Nielsena udostępniła ciekawy raport na temat rynku aplikacji mobilnych w Stanach Zjednoczonych. Okazuje się, że Amerykanie nie tylko najwięcej grają, ale i chętnie płacą za pobierane przez siebie gry.

Gry są najpopularniejszą kategorią aplikacji mobilnych na wszystkich trzech badanych platformach, tj. iPhone, Android i Windows 7 Phone. W zestawieniu, kategoria „Games” wyprzedziła m.in. aplikacje społecznościowe (twitter, Facebook, itd.). Bardzo interesujący jest fakt, że aż 93% użytkowników zadeklarowało, iż jest w stanie zakupić pełną wersję aplikacji (gry). To zdecydowanie więcej niż aplikacje związane z nowościami, mapami czy nawet samą rozrywką.

Najbardziej wciągającą platformą jest bezsprzecznie iOS (iPhone/iPad/iPod), na której Amerykanie zostawiają ok. 15h/miesięcznie w samych grach. Kolejno plasuje się Android (9.3h) i Windows 7 Phone (4.7h). Kiepsko na tym tle wypada BB.

Raport Nielsena utwierdza w przekonaniu, że konsole przenośne odejdą niebawem do lamusa. Zresztą, nie trzeba daleko szukać. Wystarczy spojrzeć na rynek odtwarzaczy muzycznych (np. takiego iPoda) i porównać to ze sprzedażą iPhone’a lub nawet trendami panującymi w Google Trends. Bye, bye?

Raport: Play Before Work: Games Most Popular Mobile App Category in US