AdWeek #6

Opublikowano 31 Mar 2015 w AdWeek, Reklama

Kolejny tydzień zmagań w AdWeek (23-29 marca) zamykamy na piątkę. Tydzień słaby, ale nic na siłę.

Wilkinson

Marka wraca do swoich korzeni. Mało kto wie, ale pierwotnie Wilkinson produkował miecze dla brytyjskiej armii. Spot „Swordplay Meets Foreplay” został nakręcony w jednym z historycznych hoteli w Brukseli.

adidas

Uwielbiam serię Originals. Uwielbiam też spoty, w których głos lektora przejmuje gwiazda (pamiętacie: Derricka Rose w spocie POWERADE?). Pharrell Williams to postać kolorowa, więc idealnie pasuje do materiału reklamującego nową linię „Supercolor”. Do tego ten kontrast.

Red Star Macalline

Amerykański zespół indie rock „OK Go” znany z dość niekonwencjonalnych teledysków przygotował i wystąpił w reklamie chińskiego producenta mebli – Red Star Macalline. Inspiracją do stworzenia reklamy była wcześniejsza produkcja zespołu, a mianowicie „The Writing’s On the Wall” (ponad 14 mln odsłon).

New Balance Football

Nie ma tu nic specjalnego, ale zapamiętałem ją z dwóch powodów:
1) New Balance Football? O ile nie rozumiem fenomenu NB, tak serię „Football” widzę chyba pierwszy w życiu.
2) Po raz pierwszy w reklamie nie występuje Messi, CR7 czy Suarez. Mamy za to takich graczy jak Fellaini czy Nasri. Pewnie kwestia budżetu :-).

Fruit of the Loom

Nie wiem jak u Was, ale u mnie Fruit of the Loom odgrywało jakąś rolę w dzieciństwie. To były naprawdę fajne i dobre koszulki. Tu akurat dość śmieszna reklama bokserek.

Jaguar

To nie do końca reklama, ale 15-minutowy viral i dość dziwna akcja. Jaguar XF (premiera we wrześniu 2015) przejeżdża po linie nad Tamizą, oczywiście w Londynie. Ponoć jest „strasznie lekki”, a raczej lekka, to limuzyna.

Do zobaczenia za tydzień :-)!