10 najlepszych reklam z Super Bowl przez pryzmat wyświetleń na YouTube

Opublikowano 11 Lut 2015 w Reklama

115 milionów ludzi oglądało tegoroczny finał Super Bowl, czyli mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi National Football League. I choć nie mam pojęcia kto w nim brał udział i ilu graczy biegało po boisku, to z niecierpliwością czekałem na reklamy, które od dawna są nieodłączonym elementem tego wydarzenia.

W tym roku za emisję trzydziestki marki musiały zapłacić po 4,5 miliona dolarów (jeśli dobrze liczę, wychodzi 16,75 mln zł). Pozwala to wierzyć w przekonanie, że reklamy dedykowane Super Bowl muszą – a przynajmniej powinny – być po prostu… bardzo dobre, kreatywne, piękne, przemyślane, najlepsze.

Postanowiłem zrobić zestawienie najlepszych reklam z Super Bowl przez pryzmat ich wyświetleń na YouTube. Można bowiem przyjąć, że najlepsze reklamy to te, które mają najwięcej odsłon wygenerowanych przez społeczność. W czasie kompletowania listy wyciągnąłem kilka ciekawych spostrzeżeń, a mianowicie:

  • nie wszystkie marki mają swój kanał na YouTube
  • część kampanii jest mocno związana z social media (nazwa kampanii jest np. hashtagiem)
  • spoty bazują na przetartych ścieżkach, czyli: emanują seksem, wykorzystują znane osoby, grają na naszych uczuciach, pokazują więzi rodzinne, czerpią z Internetu (memów), nawiązują do historii oraz pokazują siłę i wolę walki osób niepełnosprawnych.

Skompletowana przeze mnie lista wygenerowała ponad 310 mln odsłon. Zanim jednak do niej przejdziesz, zobacz moje TOP3.

Pełna lista poniżej (osadziłem po jednym przykładzie z wymienionych przeze mnie kategorii/ścieżek):

  1. Clash of Clans – Revenge (38,1 mln odsłon) * znana osoba

  1. Budweiser – Lost Dog (26,6 mln odsłon)
  2. Nissan – With Dad (22,1 mln odsłon) * więzi rodzinne

  1. Bud Light – Coin (20,9 mln odsłon)
  2. T-Mobile – #KimsDataStash (18,2 mln odsłon)
  3. BMW i3 – Newfangled Idea (17,8 mln odsłon)
  4. Dodge – Wisdom | #DodgeWisdom (15,9 mln odsłon) * historia

  1. SNICKERS – The Brady Bunch (13,2 mln odsłon)
  2. FIAT – The FIAT Blue Pill | #500X (13,1 mln odsłon)
  3. McDonald’s – Pay With Lovin (12,2 mln odsłon) * uczucia

  1. Mercedes-Benz – Fable (12 mln odsłon)
  2. Jeep – Beautiful Lands (11,9 mln odsłon)
  3. Microsoft – Braylon O’Neill / Estella’s Brilliant Bus (9,6 mln odsłon razem)
  4. Carl’s Jr. – Too Hot For TV (9,5 mln odsłon) * seks

  1. NOMORE.org – No More (7,1 mln odsłon)
  2. Nationwide – Make Safe Happen (6,7 mln odsłon)
  3. Dove Men+Care – #RealStrength (5,8 mln odsłon)
  4. NBC – America Start Your Engines (5,2 mln odsłon)
  5. Wix.com – #ItsThatEasy (5,1 mln odsłon)
  6. mophie – All-Powerless (4,7 mln odsłon)
  7. Skittles – #SettleIt (4,2 mln odsłon)
  8. Kia Sorento – The Perfect Getaway (4,1 mln odsłon)
  9. Coca-Cola – #MakeItHappy (4 mln odsłon)
  10. Esurance – Say My Name: Extended Cut (3,8 mln odsłon)
  11. Toyota – How Great I Am (3,6 mln odsłon) * niepełnosprawność

  1. Victoria’s Secret – Commercial from Superbowl (2,5 mln odsłon)
  2. Mountain Dew – Come Alive (2,5 mln odsłon)
  3. Always – #LikeAGirl (2,4 mln odsłon + 55,5 mln wcześniej https://www.youtube.com/watch?v=XjJQBjWYDTs)
  4. Terminator Genisys Movie – Big Game Spot (2,3 mln odsłon)
  5. Doritos – Middle Seat (1,9 mln odsłon / kanał użytkownika, który wygrał konkurs) * Internet

  1. Squarespace – Om – DreamingWithJeff.com (1,4 mln odsłon)
  2. Discover – Surprise (830K odsłon)
  3. Pepsi – Halftime Touches Down (800K odsłon)
  4. Sprint’s – Super Apology (770K odsłon)
  5. GoDaddy – Working (465K odsłon)
  6. Weather Tech – America At Work (400K odsłon)
  7. Loctite Glue – POSITIVE FEELINGS (370K odsłon)
  8. Ecuador – All You Need Is Ecuador (275K odsłon)
  9. Heroes Charge – Big Game TV Commercial (168K odsłon)
  10. Lexus – Make Some Noise (161K odsłon)
  11. Weight Watchers – All You Can Eat (153K odsłon)
  12. Avocados From Mexico – First Draft Ever (130K odsłon)
  13. Skechers – Hall (90K odsłon)
  14. Jublia – Tackle It (91K odsłon)
  15. Michael Hill – What Would You Do For Love? (60K odsłon)

Która reklama Waszym zdaniem jest najlepsza i zasługuje na wyróżnienie?

Zdjęcie: how2becool.com